L’Oréal Professionnel lanceert
virtuele kapsels en betreedt het
Metaverse in samenwerking
met Ready Player Me

Vandaag wordt L’Oréal Professionnel, het innovatieve haarmerk en de betrouwbare partner van kappers sinds 1909, het eerste dat virtuele kapsels creëert voor crossgamingavatars.

In samenwerking met Ready Player Me, de wereldleider van avatars voor gebruik in verschillende apps, en met 3D artiest Evan Rochette, lanceert L’Oréal Professionnel de eerste van een reeks kapsels voor gebruikers om hun persoonlijke avatar vorm te geven en de grenzen van zelfexpressie te verleggen. Vijf getextureerde kapsels zijn beschikbaar om de gamers de mogelijkheid te bieden zich uit te drukken. Door van met elkaar verbonden virtuele werelden een realiteit te maken, zijn de avatars gecreëerd op Ready Player Me compatibel met meer dan 4.000 games, platformen en apps wereldwijd.

“Al meer dan 110 jaar heeft L’Oréal Professionnel zijn innovatieve geest ten dienste van kappers gesteld om de professionele haarsector te ontwikkelen en de uitdrukking van de schoonheid van het haar in de wereld te bevorderen. We beschouwen dit spannende partnerschap met Ready Player Me als een zinvolle manier om onze weg in de virtuele wereld verder te zetten. We kunnen niet wachten om de technische en creatieve grenzen te verleggen om de gemeenschap eindeloze mogelijkheden te bieden om zich uit te drukken met hun haar.” ​
- Anne Machet, L’Oréal Professionnel Global General Manager.

“L’Oréal Professionnels kapsels zijn een fantastische toevoeging aan het Ready Player Me-platform,” zei Timmu Tõke, CEO & mede-oprichter van Ready Player Me. "We kunnen alleen maar enthousiast zijn om samen te werken met L’Oréal Group en hun mogelijkheden om avatars te personaliseren toe te voegen aan onze avatarcreator en alle apps en games compatibel met Ready Player Me, waaronder Spatial, HiberWorld en VRChat." ​

Na de eerste vijf Ready Player Me-looks, zal L’Oréal Professionnel een brug blijven bouwen tussen haarprofessionals en CG-artiesten volgend jaar om de schoonheid van haar en zelfexpressie te ontwikkelen in de virtuele wereld.

Voor meer informatie en beelden, ga naar de press site van L'Oréal.

Amélie Waterschoot

Communications Manager, oona